STraatpraat. Het laatste Nieuws van de straat over de straat
Zo veel straten zo veel nieuws. Lees hier het laatste nieuws over de campagne en de impact die het maakt. Heb je zelf nieuws over jouw straat of over jouw stad? Deel het hier.
Voorwaarts met De Week!
We zijn met velen en hebben momentum, zie ook de afbeelding met zes feitjes die BAM verzamelde over de verkiezing en het manifest. Daarom kijken we vooruit naar 2025 en daar voorbij. Om zo goed mogelijk van ons te laten horen richting, bij en vooral ook ná een tweede week van de Rechtvaardige Straat hebben we ieders actieve hulp nodig! Voor de editie van 2024 heeft Lab Of Thought in een alliantie samen met Natuur & Milieu, BAM, Fietsersbond, Netwerk Zicht op Buiten de Week van de Rechtvaardige Straat georganiseerd. Om dit ook weer in 2025 te kunnen doen zouden we graag een projectmanager aanwerven die als spin in het web de organisatie op zich neemt. Daarom zoeken we naar financiële (klik op naar artikel voor een donatie) maar ook organisatorische support.
Voorwaarts met De Week!
We zijn met velen en hebben momentum, zie ook de afbeelding met zes feitjes die BAM verzamelde over de verkiezing en het manifest. Daarom kijken we vooruit naar 2025 en daar voorbij. Om zo goed mogelijk van ons te laten horen richting, bij en vooral ook ná een tweede week van de Rechtvaardige Straat hebben we ieders actieve hulp nodig! Voor de editie van 2024 heeft Lab Of Thought in een alliantie samen met Natuur & Milieu, BAM, Fietsersbond, Netwerk Zicht op Buiten de Week van de Rechtvaardige Straat georganiseerd. Om dit ook weer in 2025 te kunnen doen zouden we graag een projectmanager aanwerven die als spin in het web de organisatie op zich neemt. Daarom zoeken we naar financiële (klik op naar artikel voor een donatie) maar ook organisatorische support.
Voorwaarts met De Week!
We zijn met velen en hebben momentum, zie ook de afbeelding met zes feitjes die BAM verzamelde over de verkiezing en het manifest. Daarom kijken we vooruit naar 2025 en daar voorbij. Om zo goed mogelijk van ons te laten horen richting, bij en vooral ook ná een tweede week van de Rechtvaardige Straat hebben we ieders actieve hulp nodig! Voor de editie van 2024 heeft Lab Of Thought in een alliantie samen met Natuur & Milieu, BAM, Fietsersbond, Netwerk Zicht op Buiten de Week van de Rechtvaardige Straat georganiseerd. Om dit ook weer in 2025 te kunnen doen zouden we graag een projectmanager aanwerven die als spin in het web de organisatie op zich neemt. Daarom zoeken we naar financiële (klik op naar artikel voor een donatie) maar ook organisatorische support.
Voorwaarts met De Week!
We zijn met velen en hebben momentum, zie ook de afbeelding met zes feitjes die BAM verzamelde over de verkiezing en het manifest. Daarom kijken we vooruit naar 2025 en daar voorbij. Om zo goed mogelijk van ons te laten horen richting, bij en vooral ook ná een tweede week van de Rechtvaardige Straat hebben we ieders actieve hulp nodig! Voor de editie van 2024 heeft Lab Of Thought in een alliantie samen met Natuur & Milieu, BAM, Fietsersbond, Netwerk Zicht op Buiten de Week van de Rechtvaardige Straat georganiseerd. Om dit ook weer in 2025 te kunnen doen zouden we graag een projectmanager aanwerven die als spin in het web de organisatie op zich neemt. Daarom zoeken we naar financiële (klik op naar artikel voor een donatie) maar ook organisatorische support.
Annemarie maakte haar straat in Den Bosch 'rechtvaardig': 'De auto's zijn weg, de mensen zijn terug'
Als haar zoon bijna wordt doodgereden is voor Annemarie Bon de maat vol. Samen met buurtgenoten komt ze in actie tegen alle auto's in hun straat. En met succes: "We hebben onze Maijweg heroverd op de auto, voor onze kinderen." "Auto's mogen hier niet harder rijden dan 15 kilometer per uur, parkeren is niet meer mogelijk en onze eigen auto's staan in de parkeergarage van de NS, die aan onze straat grenst", vertelt Annemarie Bon trots.
Annemarie maakte haar straat in Den Bosch 'rechtvaardig': 'De auto's zijn weg, de mensen zijn terug'
Als haar zoon bijna wordt doodgereden is voor Annemarie Bon de maat vol. Samen met buurtgenoten komt ze in actie tegen alle auto's in hun straat. En met succes: "We hebben onze Maijweg heroverd op de auto, voor onze kinderen." "Auto's mogen hier niet harder rijden dan 15 kilometer per uur, parkeren is niet meer mogelijk en onze eigen auto's staan in de parkeergarage van de NS, die aan onze straat grenst", vertelt Annemarie Bon trots.
Annemarie maakte haar straat in Den Bosch 'rechtvaardig': 'De auto's zijn weg, de mensen zijn terug'
Als haar zoon bijna wordt doodgereden is voor Annemarie Bon de maat vol. Samen met buurtgenoten komt ze in actie tegen alle auto's in hun straat. En met succes: "We hebben onze Maijweg heroverd op de auto, voor onze kinderen." "Auto's mogen hier niet harder rijden dan 15 kilometer per uur, parkeren is niet meer mogelijk en onze eigen auto's staan in de parkeergarage van de NS, die aan onze straat grenst", vertelt Annemarie Bon trots.
Annemarie maakte haar straat in Den Bosch 'rechtvaardig': 'De auto's zijn weg, de mensen zijn terug'
Als haar zoon bijna wordt doodgereden is voor Annemarie Bon de maat vol. Samen met buurtgenoten komt ze in actie tegen alle auto's in hun straat. En met succes: "We hebben onze Maijweg heroverd op de auto, voor onze kinderen." "Auto's mogen hier niet harder rijden dan 15 kilometer per uur, parkeren is niet meer mogelijk en onze eigen auto's staan in de parkeergarage van de NS, die aan onze straat grenst", vertelt Annemarie Bon trots.
Nieuw bordje ‘Rechtvaardigste straat’ in Den Bosch moet verwarring bij hulpdiensten voorkomen
DEN BOSCH - De gemeente Den Bosch heeft er geen gras over laten groeien: nadat zij dinsdag een bordje met de aanduiding ‘Rechtvaardigste straat van NL 2024' weghaalde op de hoek Maijweg-Guldenvliesstraat, is daar vrijdagochtend een nieuw exemplaar opgehangen.
Nieuw bordje ‘Rechtvaardigste straat’ in Den Bosch moet verwarring bij hulpdiensten voorkomen
DEN BOSCH - De gemeente Den Bosch heeft er geen gras over laten groeien: nadat zij dinsdag een bordje met de aanduiding ‘Rechtvaardigste straat van NL 2024' weghaalde op de hoek Maijweg-Guldenvliesstraat, is daar vrijdagochtend een nieuw exemplaar opgehangen.
Nieuw bordje ‘Rechtvaardigste straat’ in Den Bosch moet verwarring bij hulpdiensten voorkomen
DEN BOSCH - De gemeente Den Bosch heeft er geen gras over laten groeien: nadat zij dinsdag een bordje met de aanduiding ‘Rechtvaardigste straat van NL 2024' weghaalde op de hoek Maijweg-Guldenvliesstraat, is daar vrijdagochtend een nieuw exemplaar opgehangen.
Nieuw bordje ‘Rechtvaardigste straat’ in Den Bosch moet verwarring bij hulpdiensten voorkomen
DEN BOSCH - De gemeente Den Bosch heeft er geen gras over laten groeien: nadat zij dinsdag een bordje met de aanduiding ‘Rechtvaardigste straat van NL 2024' weghaalde op de hoek Maijweg-Guldenvliesstraat, is daar vrijdagochtend een nieuw exemplaar opgehangen.
Tijd voor een Nationale Binnenspeeldag 2025
Binnen kun je Lego bouwen, puzzelen, gamen en eindeloos kattenfilmpjes kijken. Dit kan zonder dat je je zorgen hoeft te maken overreden te worden of dat er een geparkeerd voertuig in de weg staat. Binnen is echt de ultieme zorgeloze plek met oneindig veel variatie. Binnen is ook de plek die ervoor zorgt dat we minder bewegen en slechtere ogen krijgen. Waarom dan toch een pleidooi - in het Nederlands Dagblad van vandaag - voor een Nationale Binnenspeeldag 2025? Omdat de nationale buitenspeeldag pas geslaagd is als kinderen 365 dagen per jaar zorgeloos en samen in de openbare ruimte kunnen spelen, ontmoeten en zijn. Uit onderzoek weten we dat aantrekkelijke straten direct leiden tot meer buitenspelen! Daarom moeten we zo snel mogelijk de straat terugnemen zodat we over een jaar aandacht moeten vragen voor het uitstervende binnenspelen. En op die dag mag iedereen dan ook nog één keer hun auto voor de deur parkeren. Woensdag 12 juni riepen Marco Te Brömmelstroet en Frank Kwanten van The Lab of Thought & DeRechtvaardigeStraat in het Nederlands Dagblad ⛹♀️ op om de straat terug te nemen zodat we in 2025 een Nationale Binnenspeeldag kunnen organiseren!
Tijd voor een Nationale Binnenspeeldag 2025
Binnen kun je Lego bouwen, puzzelen, gamen en eindeloos kattenfilmpjes kijken. Dit kan zonder dat je je zorgen hoeft te maken overreden te worden of dat er een geparkeerd voertuig in de weg staat. Binnen is echt de ultieme zorgeloze plek met oneindig veel variatie. Binnen is ook de plek die ervoor zorgt dat we minder bewegen en slechtere ogen krijgen. Waarom dan toch een pleidooi - in het Nederlands Dagblad van vandaag - voor een Nationale Binnenspeeldag 2025? Omdat de nationale buitenspeeldag pas geslaagd is als kinderen 365 dagen per jaar zorgeloos en samen in de openbare ruimte kunnen spelen, ontmoeten en zijn. Uit onderzoek weten we dat aantrekkelijke straten direct leiden tot meer buitenspelen! Daarom moeten we zo snel mogelijk de straat terugnemen zodat we over een jaar aandacht moeten vragen voor het uitstervende binnenspelen. En op die dag mag iedereen dan ook nog één keer hun auto voor de deur parkeren. Woensdag 12 juni riepen Marco Te Brömmelstroet en Frank Kwanten van The Lab of Thought & DeRechtvaardigeStraat in het Nederlands Dagblad ⛹♀️ op om de straat terug te nemen zodat we in 2025 een Nationale Binnenspeeldag kunnen organiseren!
Tijd voor een Nationale Binnenspeeldag 2025
Binnen kun je Lego bouwen, puzzelen, gamen en eindeloos kattenfilmpjes kijken. Dit kan zonder dat je je zorgen hoeft te maken overreden te worden of dat er een geparkeerd voertuig in de weg staat. Binnen is echt de ultieme zorgeloze plek met oneindig veel variatie. Binnen is ook de plek die ervoor zorgt dat we minder bewegen en slechtere ogen krijgen. Waarom dan toch een pleidooi - in het Nederlands Dagblad van vandaag - voor een Nationale Binnenspeeldag 2025? Omdat de nationale buitenspeeldag pas geslaagd is als kinderen 365 dagen per jaar zorgeloos en samen in de openbare ruimte kunnen spelen, ontmoeten en zijn. Uit onderzoek weten we dat aantrekkelijke straten direct leiden tot meer buitenspelen! Daarom moeten we zo snel mogelijk de straat terugnemen zodat we over een jaar aandacht moeten vragen voor het uitstervende binnenspelen. En op die dag mag iedereen dan ook nog één keer hun auto voor de deur parkeren. Woensdag 12 juni riepen Marco Te Brömmelstroet en Frank Kwanten van The Lab of Thought & DeRechtvaardigeStraat in het Nederlands Dagblad ⛹♀️ op om de straat terug te nemen zodat we in 2025 een Nationale Binnenspeeldag kunnen organiseren!
Tijd voor een Nationale Binnenspeeldag 2025
Binnen kun je Lego bouwen, puzzelen, gamen en eindeloos kattenfilmpjes kijken. Dit kan zonder dat je je zorgen hoeft te maken overreden te worden of dat er een geparkeerd voertuig in de weg staat. Binnen is echt de ultieme zorgeloze plek met oneindig veel variatie. Binnen is ook de plek die ervoor zorgt dat we minder bewegen en slechtere ogen krijgen. Waarom dan toch een pleidooi - in het Nederlands Dagblad van vandaag - voor een Nationale Binnenspeeldag 2025? Omdat de nationale buitenspeeldag pas geslaagd is als kinderen 365 dagen per jaar zorgeloos en samen in de openbare ruimte kunnen spelen, ontmoeten en zijn. Uit onderzoek weten we dat aantrekkelijke straten direct leiden tot meer buitenspelen! Daarom moeten we zo snel mogelijk de straat terugnemen zodat we over een jaar aandacht moeten vragen voor het uitstervende binnenspelen. En op die dag mag iedereen dan ook nog één keer hun auto voor de deur parkeren. Woensdag 12 juni riepen Marco Te Brömmelstroet en Frank Kwanten van The Lab of Thought & DeRechtvaardigeStraat in het Nederlands Dagblad ⛹♀️ op om de straat terug te nemen zodat we in 2025 een Nationale Binnenspeeldag kunnen organiseren!
OPINIE NRC Verplicht helm dragen is omgekeerde wereld
Leg de verantwoordelijkheid voor een veilig verkeer niet alleen bij fietsers, stelt Marijke Brouwer-Poelgeest. In haar opinie maakt Marijke zich zorgen over het uitblijven van het echte gesprek rondom verkeersongevallen. Ze noemt een verplichte fietshelm als antwoord op het hoge aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer terug in de tijd gaan. 'Naar de tijd waarin je als slachtoffer van seksueel geweld het verwijt kreeg ‘dat je maar geen kort rokje had moeten dragen’. Of ‘dat je maar niet alleen over straat had moeten lopen’. Een dodelijk slachtoffer doordat de bestuurder van een bestelbusje een fietser over het hoofd zag? Tsja, had hij maar een fietshelm moeten dragen. Victim blaming pur sang. Het is natuurlijk de omgekeerde wereld. Laten we vooral kijken naar de oorzaak van het hoge dodenaantal in plaats van aan symptoombestrijding te doen. En laten we de schuld ook zeker niet bij het slachtoffer leggen. Dagelijks overlijden er ook gemiddeld 19 mensen door een ongelukkige valpartij, waarbij het vallen van de trap hoog op de lijst staat. Moeten we dan ook een helmplicht voor traplopen invoeren? Onze huidige infrastructuur is niet goed ingericht op alle snelle voertuigen die tegenwoordig over de fietspaden vliegen. Ook zijn mensen gehaast en snel afgeleid in het verkeer. Misschien zouden er op sommige plekken überhaupt geen auto’s meer moeten rijden? Of moet de snelheid er flink uitgehaald worden? En hoe is het mogelijk dat er zoveel mensen zonder geldig rijbewijs kunnen blijven doorrijden? Mensen wier rijbewijs nota bene ongeldig is verklaard doordat zij zich niet aan de verkeersregels houden? Allemaal aspecten die invloed hebben op de stijging van het aantal verkeersdoden. Dus laten we alsjeblieft met zijn allen dáárover de gesprekken voeren, in plaats van over het al dan niet verplicht stellen van de fietshelm.'
OPINIE NRC Verplicht helm dragen is omgekeerde wereld
Leg de verantwoordelijkheid voor een veilig verkeer niet alleen bij fietsers, stelt Marijke Brouwer-Poelgeest. In haar opinie maakt Marijke zich zorgen over het uitblijven van het echte gesprek rondom verkeersongevallen. Ze noemt een verplichte fietshelm als antwoord op het hoge aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer terug in de tijd gaan. 'Naar de tijd waarin je als slachtoffer van seksueel geweld het verwijt kreeg ‘dat je maar geen kort rokje had moeten dragen’. Of ‘dat je maar niet alleen over straat had moeten lopen’. Een dodelijk slachtoffer doordat de bestuurder van een bestelbusje een fietser over het hoofd zag? Tsja, had hij maar een fietshelm moeten dragen. Victim blaming pur sang. Het is natuurlijk de omgekeerde wereld. Laten we vooral kijken naar de oorzaak van het hoge dodenaantal in plaats van aan symptoombestrijding te doen. En laten we de schuld ook zeker niet bij het slachtoffer leggen. Dagelijks overlijden er ook gemiddeld 19 mensen door een ongelukkige valpartij, waarbij het vallen van de trap hoog op de lijst staat. Moeten we dan ook een helmplicht voor traplopen invoeren? Onze huidige infrastructuur is niet goed ingericht op alle snelle voertuigen die tegenwoordig over de fietspaden vliegen. Ook zijn mensen gehaast en snel afgeleid in het verkeer. Misschien zouden er op sommige plekken überhaupt geen auto’s meer moeten rijden? Of moet de snelheid er flink uitgehaald worden? En hoe is het mogelijk dat er zoveel mensen zonder geldig rijbewijs kunnen blijven doorrijden? Mensen wier rijbewijs nota bene ongeldig is verklaard doordat zij zich niet aan de verkeersregels houden? Allemaal aspecten die invloed hebben op de stijging van het aantal verkeersdoden. Dus laten we alsjeblieft met zijn allen dáárover de gesprekken voeren, in plaats van over het al dan niet verplicht stellen van de fietshelm.'
OPINIE NRC Verplicht helm dragen is omgekeerde wereld
Leg de verantwoordelijkheid voor een veilig verkeer niet alleen bij fietsers, stelt Marijke Brouwer-Poelgeest. In haar opinie maakt Marijke zich zorgen over het uitblijven van het echte gesprek rondom verkeersongevallen. Ze noemt een verplichte fietshelm als antwoord op het hoge aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer terug in de tijd gaan. 'Naar de tijd waarin je als slachtoffer van seksueel geweld het verwijt kreeg ‘dat je maar geen kort rokje had moeten dragen’. Of ‘dat je maar niet alleen over straat had moeten lopen’. Een dodelijk slachtoffer doordat de bestuurder van een bestelbusje een fietser over het hoofd zag? Tsja, had hij maar een fietshelm moeten dragen. Victim blaming pur sang. Het is natuurlijk de omgekeerde wereld. Laten we vooral kijken naar de oorzaak van het hoge dodenaantal in plaats van aan symptoombestrijding te doen. En laten we de schuld ook zeker niet bij het slachtoffer leggen. Dagelijks overlijden er ook gemiddeld 19 mensen door een ongelukkige valpartij, waarbij het vallen van de trap hoog op de lijst staat. Moeten we dan ook een helmplicht voor traplopen invoeren? Onze huidige infrastructuur is niet goed ingericht op alle snelle voertuigen die tegenwoordig over de fietspaden vliegen. Ook zijn mensen gehaast en snel afgeleid in het verkeer. Misschien zouden er op sommige plekken überhaupt geen auto’s meer moeten rijden? Of moet de snelheid er flink uitgehaald worden? En hoe is het mogelijk dat er zoveel mensen zonder geldig rijbewijs kunnen blijven doorrijden? Mensen wier rijbewijs nota bene ongeldig is verklaard doordat zij zich niet aan de verkeersregels houden? Allemaal aspecten die invloed hebben op de stijging van het aantal verkeersdoden. Dus laten we alsjeblieft met zijn allen dáárover de gesprekken voeren, in plaats van over het al dan niet verplicht stellen van de fietshelm.'
OPINIE NRC Verplicht helm dragen is omgekeerde wereld
Leg de verantwoordelijkheid voor een veilig verkeer niet alleen bij fietsers, stelt Marijke Brouwer-Poelgeest. In haar opinie maakt Marijke zich zorgen over het uitblijven van het echte gesprek rondom verkeersongevallen. Ze noemt een verplichte fietshelm als antwoord op het hoge aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer terug in de tijd gaan. 'Naar de tijd waarin je als slachtoffer van seksueel geweld het verwijt kreeg ‘dat je maar geen kort rokje had moeten dragen’. Of ‘dat je maar niet alleen over straat had moeten lopen’. Een dodelijk slachtoffer doordat de bestuurder van een bestelbusje een fietser over het hoofd zag? Tsja, had hij maar een fietshelm moeten dragen. Victim blaming pur sang. Het is natuurlijk de omgekeerde wereld. Laten we vooral kijken naar de oorzaak van het hoge dodenaantal in plaats van aan symptoombestrijding te doen. En laten we de schuld ook zeker niet bij het slachtoffer leggen. Dagelijks overlijden er ook gemiddeld 19 mensen door een ongelukkige valpartij, waarbij het vallen van de trap hoog op de lijst staat. Moeten we dan ook een helmplicht voor traplopen invoeren? Onze huidige infrastructuur is niet goed ingericht op alle snelle voertuigen die tegenwoordig over de fietspaden vliegen. Ook zijn mensen gehaast en snel afgeleid in het verkeer. Misschien zouden er op sommige plekken überhaupt geen auto’s meer moeten rijden? Of moet de snelheid er flink uitgehaald worden? En hoe is het mogelijk dat er zoveel mensen zonder geldig rijbewijs kunnen blijven doorrijden? Mensen wier rijbewijs nota bene ongeldig is verklaard doordat zij zich niet aan de verkeersregels houden? Allemaal aspecten die invloed hebben op de stijging van het aantal verkeersdoden. Dus laten we alsjeblieft met zijn allen dáárover de gesprekken voeren, in plaats van over het al dan niet verplicht stellen van de fietshelm.'
Doneer en draag bij aan (De Week van) De Rechtvaardige Straat.
De Rechtvaardige Straat gaat door. Het komende jaar laten we regelmatig van ons horen en gaan we straten(makers) helpen. Ook willen we in 2025 weer een nieuwe Week organiseren. Hiervoor gaan we op zoek naar mensen en organisaties die bij willen dragen. Een bijdrage leveren kan met een actie voor De Week of een donatie. We streven ernaar om € 25.000,- aan donaties op te halen zodat we onze impact kunnen vergroten met een betaalde kracht die een jaar rond werkt aan het programma en de communicatie over dit thema!
Doneer en draag bij aan (De Week van) De Rechtvaardige Straat.
De Rechtvaardige Straat gaat door. Het komende jaar laten we regelmatig van ons horen en gaan we straten(makers) helpen. Ook willen we in 2025 weer een nieuwe Week organiseren. Hiervoor gaan we op zoek naar mensen en organisaties die bij willen dragen. Een bijdrage leveren kan met een actie voor De Week of een donatie. We streven ernaar om € 25.000,- aan donaties op te halen zodat we onze impact kunnen vergroten met een betaalde kracht die een jaar rond werkt aan het programma en de communicatie over dit thema!
Doneer en draag bij aan (De Week van) De Rechtvaardige Straat.
De Rechtvaardige Straat gaat door. Het komende jaar laten we regelmatig van ons horen en gaan we straten(makers) helpen. Ook willen we in 2025 weer een nieuwe Week organiseren. Hiervoor gaan we op zoek naar mensen en organisaties die bij willen dragen. Een bijdrage leveren kan met een actie voor De Week of een donatie. We streven ernaar om € 25.000,- aan donaties op te halen zodat we onze impact kunnen vergroten met een betaalde kracht die een jaar rond werkt aan het programma en de communicatie over dit thema!
Doneer en draag bij aan (De Week van) De Rechtvaardige Straat.
De Rechtvaardige Straat gaat door. Het komende jaar laten we regelmatig van ons horen en gaan we straten(makers) helpen. Ook willen we in 2025 weer een nieuwe Week organiseren. Hiervoor gaan we op zoek naar mensen en organisaties die bij willen dragen. Een bijdrage leveren kan met een actie voor De Week of een donatie. We streven ernaar om € 25.000,- aan donaties op te halen zodat we onze impact kunnen vergroten met een betaalde kracht die een jaar rond werkt aan het programma en de communicatie over dit thema!
Publieksprijzen naar Wageningen en Roelofarendsveen
Naast de juryprijzen zijn gisteren ook de winnaars van de publiekprijs bekendgemaakt. Meest rechtvaardige straat van Nederland volgens het publiek is de Laan van Jetses in Wageningen. Deze straat is daadwerkelijk een ruimte tussen gebouwen. Meest onrechtvaardige straat volgens het publiek is het Noord/Zuideinde in Roelofarendsveen. Een werkgroep van ouders werkt hier al langdurig aan een veilige schoolroute. Chantal Krul van de Werkgroep Veilige Schoolroute is blij met de winst: 'Het winnen van de publieksprijs en de steun vanuit de rechtvaardige straat geven ons extra energie om door te gaan en biedt kansen om weer mooie nieuwe acties te organiseren.'
Publieksprijzen naar Wageningen en Roelofarendsveen
Naast de juryprijzen zijn gisteren ook de winnaars van de publiekprijs bekendgemaakt. Meest rechtvaardige straat van Nederland volgens het publiek is de Laan van Jetses in Wageningen. Deze straat is daadwerkelijk een ruimte tussen gebouwen. Meest onrechtvaardige straat volgens het publiek is het Noord/Zuideinde in Roelofarendsveen. Een werkgroep van ouders werkt hier al langdurig aan een veilige schoolroute. Chantal Krul van de Werkgroep Veilige Schoolroute is blij met de winst: 'Het winnen van de publieksprijs en de steun vanuit de rechtvaardige straat geven ons extra energie om door te gaan en biedt kansen om weer mooie nieuwe acties te organiseren.'
Publieksprijzen naar Wageningen en Roelofarendsveen
Naast de juryprijzen zijn gisteren ook de winnaars van de publiekprijs bekendgemaakt. Meest rechtvaardige straat van Nederland volgens het publiek is de Laan van Jetses in Wageningen. Deze straat is daadwerkelijk een ruimte tussen gebouwen. Meest onrechtvaardige straat volgens het publiek is het Noord/Zuideinde in Roelofarendsveen. Een werkgroep van ouders werkt hier al langdurig aan een veilige schoolroute. Chantal Krul van de Werkgroep Veilige Schoolroute is blij met de winst: 'Het winnen van de publieksprijs en de steun vanuit de rechtvaardige straat geven ons extra energie om door te gaan en biedt kansen om weer mooie nieuwe acties te organiseren.'
Publieksprijzen naar Wageningen en Roelofarendsveen
Naast de juryprijzen zijn gisteren ook de winnaars van de publiekprijs bekendgemaakt. Meest rechtvaardige straat van Nederland volgens het publiek is de Laan van Jetses in Wageningen. Deze straat is daadwerkelijk een ruimte tussen gebouwen. Meest onrechtvaardige straat volgens het publiek is het Noord/Zuideinde in Roelofarendsveen. Een werkgroep van ouders werkt hier al langdurig aan een veilige schoolroute. Chantal Krul van de Werkgroep Veilige Schoolroute is blij met de winst: 'Het winnen van de publieksprijs en de steun vanuit de rechtvaardige straat geven ons extra energie om door te gaan en biedt kansen om weer mooie nieuwe acties te organiseren.'
Maijweg in ‘s-Hertogenbosch meest rechtvaardige straat van Nederland 2024
Vandaag reikt de jury van De Rechtvaardige Straat de prijs uit voor de meest rechtvaardige en onrechtvaardige straat van Nederland 2024. Met de verkiezing streeft De Rechtvaardige Straat ernaar het gesprek te voeren over de verschillende invalshoeken van een straat. Dat dit gesprek nodig is blijkt uit de meer dan 300 inzendingen waaruit de jury twee winnaars koos. Aan de Maijweg in ‘s-Hertogenbosch is jarenlang gestreden voor meer leefbaarheid. Een plek waar ruim 30 jaar geleden de bussen nog door de straat reden en actie werd gevoerd in het kader van Stop de Kindermoord is nu een plek waar je wil zijn. De jury is naast de vasthoudende inzet van bewoners onder de indruk van hoe het van een straat een plek is geworden. De straat is welhaast een oase geworden tussen het drukke spoor en de Koningsweg. Met het afsluiten voor doorgaand verkeer en het invoeren van het woonerf zijn de picknicktafels, spelende kinderen en ontmoetende buren in overvloed naar buiten gekomen. Het is hoopgevend dat een dergelijke metamorfose mogelijk is. Naast de juryprijs is er een publieksprijs. Deze werd gewonnen door de Laan van Jetses in Wageningen (rechtvaardig). Als onderdeel van de verkiezing zal de Rechtvaardige Straat de straten samenbrengen om van elkaar te leren en samen te werken aan meer rechtvaardige straten.
Maijweg in ‘s-Hertogenbosch meest rechtvaardige straat van Nederland 2024
Vandaag reikt de jury van De Rechtvaardige Straat de prijs uit voor de meest rechtvaardige en onrechtvaardige straat van Nederland 2024. Met de verkiezing streeft De Rechtvaardige Straat ernaar het gesprek te voeren over de verschillende invalshoeken van een straat. Dat dit gesprek nodig is blijkt uit de meer dan 300 inzendingen waaruit de jury twee winnaars koos. Aan de Maijweg in ‘s-Hertogenbosch is jarenlang gestreden voor meer leefbaarheid. Een plek waar ruim 30 jaar geleden de bussen nog door de straat reden en actie werd gevoerd in het kader van Stop de Kindermoord is nu een plek waar je wil zijn. De jury is naast de vasthoudende inzet van bewoners onder de indruk van hoe het van een straat een plek is geworden. De straat is welhaast een oase geworden tussen het drukke spoor en de Koningsweg. Met het afsluiten voor doorgaand verkeer en het invoeren van het woonerf zijn de picknicktafels, spelende kinderen en ontmoetende buren in overvloed naar buiten gekomen. Het is hoopgevend dat een dergelijke metamorfose mogelijk is. Naast de juryprijs is er een publieksprijs. Deze werd gewonnen door de Laan van Jetses in Wageningen (rechtvaardig). Als onderdeel van de verkiezing zal de Rechtvaardige Straat de straten samenbrengen om van elkaar te leren en samen te werken aan meer rechtvaardige straten.
Maijweg in ‘s-Hertogenbosch meest rechtvaardige straat van Nederland 2024
Vandaag reikt de jury van De Rechtvaardige Straat de prijs uit voor de meest rechtvaardige en onrechtvaardige straat van Nederland 2024. Met de verkiezing streeft De Rechtvaardige Straat ernaar het gesprek te voeren over de verschillende invalshoeken van een straat. Dat dit gesprek nodig is blijkt uit de meer dan 300 inzendingen waaruit de jury twee winnaars koos. Aan de Maijweg in ‘s-Hertogenbosch is jarenlang gestreden voor meer leefbaarheid. Een plek waar ruim 30 jaar geleden de bussen nog door de straat reden en actie werd gevoerd in het kader van Stop de Kindermoord is nu een plek waar je wil zijn. De jury is naast de vasthoudende inzet van bewoners onder de indruk van hoe het van een straat een plek is geworden. De straat is welhaast een oase geworden tussen het drukke spoor en de Koningsweg. Met het afsluiten voor doorgaand verkeer en het invoeren van het woonerf zijn de picknicktafels, spelende kinderen en ontmoetende buren in overvloed naar buiten gekomen. Het is hoopgevend dat een dergelijke metamorfose mogelijk is. Naast de juryprijs is er een publieksprijs. Deze werd gewonnen door de Laan van Jetses in Wageningen (rechtvaardig). Als onderdeel van de verkiezing zal de Rechtvaardige Straat de straten samenbrengen om van elkaar te leren en samen te werken aan meer rechtvaardige straten.
Maijweg in ‘s-Hertogenbosch meest rechtvaardige straat van Nederland 2024
Vandaag reikt de jury van De Rechtvaardige Straat de prijs uit voor de meest rechtvaardige en onrechtvaardige straat van Nederland 2024. Met de verkiezing streeft De Rechtvaardige Straat ernaar het gesprek te voeren over de verschillende invalshoeken van een straat. Dat dit gesprek nodig is blijkt uit de meer dan 300 inzendingen waaruit de jury twee winnaars koos. Aan de Maijweg in ‘s-Hertogenbosch is jarenlang gestreden voor meer leefbaarheid. Een plek waar ruim 30 jaar geleden de bussen nog door de straat reden en actie werd gevoerd in het kader van Stop de Kindermoord is nu een plek waar je wil zijn. De jury is naast de vasthoudende inzet van bewoners onder de indruk van hoe het van een straat een plek is geworden. De straat is welhaast een oase geworden tussen het drukke spoor en de Koningsweg. Met het afsluiten voor doorgaand verkeer en het invoeren van het woonerf zijn de picknicktafels, spelende kinderen en ontmoetende buren in overvloed naar buiten gekomen. Het is hoopgevend dat een dergelijke metamorfose mogelijk is. Naast de juryprijs is er een publieksprijs. Deze werd gewonnen door de Laan van Jetses in Wageningen (rechtvaardig). Als onderdeel van de verkiezing zal de Rechtvaardige Straat de straten samenbrengen om van elkaar te leren en samen te werken aan meer rechtvaardige straten.
Verkiezing: Meest onrechtvaardige straat 2024 - Jan Haringstraat te Utrecht
Er zijn in Nederland duizenden straten zoals de Jan Haringstraat. Een jaren ’30 straat die in 100 jaar tijd vrijwel alle openbare ruimte aan de auto heeft gegeven. Een plek waar gezinnen met jonge kinderen graag wonen door de nabijheid van voorzieningen en bouwstijl van de woningen. In deze straten gaat het gesprek vaak over ‘ze zijn niet geschikt voor de hoeveelheid auto’s van vandaag de dag’. Als je vervolgens als bewoners een stukje groen wil toevoegen dan gaan de tegels uit de stoep in plaats van uit de straat. Wat de jury van de verkiezing ook ziet aan de Haringstraat is dat de rechte weg uitnodigt om gas te geven, een kind dat tussen de geparkeerde auto’s vandaan komt kan geen kant op. Voor de veiligheid en leefbaarheid moeten we op dit soort plekken werken aan het prikkelen van de verbeelding en werken aan verhalen waarin er iets te winnen is voor mens en dier.
Verkiezing: Meest onrechtvaardige straat 2024 - Jan Haringstraat te Utrecht
Er zijn in Nederland duizenden straten zoals de Jan Haringstraat. Een jaren ’30 straat die in 100 jaar tijd vrijwel alle openbare ruimte aan de auto heeft gegeven. Een plek waar gezinnen met jonge kinderen graag wonen door de nabijheid van voorzieningen en bouwstijl van de woningen. In deze straten gaat het gesprek vaak over ‘ze zijn niet geschikt voor de hoeveelheid auto’s van vandaag de dag’. Als je vervolgens als bewoners een stukje groen wil toevoegen dan gaan de tegels uit de stoep in plaats van uit de straat. Wat de jury van de verkiezing ook ziet aan de Haringstraat is dat de rechte weg uitnodigt om gas te geven, een kind dat tussen de geparkeerde auto’s vandaan komt kan geen kant op. Voor de veiligheid en leefbaarheid moeten we op dit soort plekken werken aan het prikkelen van de verbeelding en werken aan verhalen waarin er iets te winnen is voor mens en dier.
Verkiezing: Meest onrechtvaardige straat 2024 - Jan Haringstraat te Utrecht
Er zijn in Nederland duizenden straten zoals de Jan Haringstraat. Een jaren ’30 straat die in 100 jaar tijd vrijwel alle openbare ruimte aan de auto heeft gegeven. Een plek waar gezinnen met jonge kinderen graag wonen door de nabijheid van voorzieningen en bouwstijl van de woningen. In deze straten gaat het gesprek vaak over ‘ze zijn niet geschikt voor de hoeveelheid auto’s van vandaag de dag’. Als je vervolgens als bewoners een stukje groen wil toevoegen dan gaan de tegels uit de stoep in plaats van uit de straat. Wat de jury van de verkiezing ook ziet aan de Haringstraat is dat de rechte weg uitnodigt om gas te geven, een kind dat tussen de geparkeerde auto’s vandaan komt kan geen kant op. Voor de veiligheid en leefbaarheid moeten we op dit soort plekken werken aan het prikkelen van de verbeelding en werken aan verhalen waarin er iets te winnen is voor mens en dier.
Verkiezing: Meest onrechtvaardige straat 2024 - Jan Haringstraat te Utrecht
Er zijn in Nederland duizenden straten zoals de Jan Haringstraat. Een jaren ’30 straat die in 100 jaar tijd vrijwel alle openbare ruimte aan de auto heeft gegeven. Een plek waar gezinnen met jonge kinderen graag wonen door de nabijheid van voorzieningen en bouwstijl van de woningen. In deze straten gaat het gesprek vaak over ‘ze zijn niet geschikt voor de hoeveelheid auto’s van vandaag de dag’. Als je vervolgens als bewoners een stukje groen wil toevoegen dan gaan de tegels uit de stoep in plaats van uit de straat. Wat de jury van de verkiezing ook ziet aan de Haringstraat is dat de rechte weg uitnodigt om gas te geven, een kind dat tussen de geparkeerde auto’s vandaan komt kan geen kant op. Voor de veiligheid en leefbaarheid moeten we op dit soort plekken werken aan het prikkelen van de verbeelding en werken aan verhalen waarin er iets te winnen is voor mens en dier.
Van wie is de straat? Ede geeft voorrang aan fietsers om de verkeersveiligheid te vergroten
'Hoe verdelen we de ruimte?' Een belangrijk verschil met vroeger is volgens Te Brömmelstroet is dat er veel minder kinderen op straat spelen. "Kinderen spelen veel minder buiten, zijn veel minder zelfstandig op de weg en ontwikkelen zich dus heel anders met allerlei fysieke en mentale gezondheidsproblemen." "Maar je ziet ook dat ruimte voor groen is verdwenen en we zien dat er veel minder ruimte is om elkaar te ontmoeten op straat." De hoogleraar hoopt dat er deze week gesproken wordt over wat een rechtvaardige straat is: "De vraag is: hoe verdelen we de publieke ruimte zodat iedereen daar gebruik van kan maken?"
Van wie is de straat? Ede geeft voorrang aan fietsers om de verkeersveiligheid te vergroten
'Hoe verdelen we de ruimte?' Een belangrijk verschil met vroeger is volgens Te Brömmelstroet is dat er veel minder kinderen op straat spelen. "Kinderen spelen veel minder buiten, zijn veel minder zelfstandig op de weg en ontwikkelen zich dus heel anders met allerlei fysieke en mentale gezondheidsproblemen." "Maar je ziet ook dat ruimte voor groen is verdwenen en we zien dat er veel minder ruimte is om elkaar te ontmoeten op straat." De hoogleraar hoopt dat er deze week gesproken wordt over wat een rechtvaardige straat is: "De vraag is: hoe verdelen we de publieke ruimte zodat iedereen daar gebruik van kan maken?"
Van wie is de straat? Ede geeft voorrang aan fietsers om de verkeersveiligheid te vergroten
'Hoe verdelen we de ruimte?' Een belangrijk verschil met vroeger is volgens Te Brömmelstroet is dat er veel minder kinderen op straat spelen. "Kinderen spelen veel minder buiten, zijn veel minder zelfstandig op de weg en ontwikkelen zich dus heel anders met allerlei fysieke en mentale gezondheidsproblemen." "Maar je ziet ook dat ruimte voor groen is verdwenen en we zien dat er veel minder ruimte is om elkaar te ontmoeten op straat." De hoogleraar hoopt dat er deze week gesproken wordt over wat een rechtvaardige straat is: "De vraag is: hoe verdelen we de publieke ruimte zodat iedereen daar gebruik van kan maken?"
Van wie is de straat? Ede geeft voorrang aan fietsers om de verkeersveiligheid te vergroten
'Hoe verdelen we de ruimte?' Een belangrijk verschil met vroeger is volgens Te Brömmelstroet is dat er veel minder kinderen op straat spelen. "Kinderen spelen veel minder buiten, zijn veel minder zelfstandig op de weg en ontwikkelen zich dus heel anders met allerlei fysieke en mentale gezondheidsproblemen." "Maar je ziet ook dat ruimte voor groen is verdwenen en we zien dat er veel minder ruimte is om elkaar te ontmoeten op straat." De hoogleraar hoopt dat er deze week gesproken wordt over wat een rechtvaardige straat is: "De vraag is: hoe verdelen we de publieke ruimte zodat iedereen daar gebruik van kan maken?"
8 april van grijs naar groen
Start van week in teken van doen: grijs naar groen! Nanda Sluijsmans hield op de dag van grijs naar groen een webinar over vergroenen - en zeker ook wat je morgen kan doen. Verder werden er tegels gewipt, schreef het Nederlands Dagblad over 'de straat teruggeven aan het kind' en kon je met dit mooie weer in de eigen straat op pad met de biodiversiteitsbingokaart. Online zagen we nog een wens uit Vlaanderen voor een Belgische week van de rechtvaardige straat.
8 april van grijs naar groen
Start van week in teken van doen: grijs naar groen! Nanda Sluijsmans hield op de dag van grijs naar groen een webinar over vergroenen - en zeker ook wat je morgen kan doen. Verder werden er tegels gewipt, schreef het Nederlands Dagblad over 'de straat teruggeven aan het kind' en kon je met dit mooie weer in de eigen straat op pad met de biodiversiteitsbingokaart. Online zagen we nog een wens uit Vlaanderen voor een Belgische week van de rechtvaardige straat.
8 april van grijs naar groen
Start van week in teken van doen: grijs naar groen! Nanda Sluijsmans hield op de dag van grijs naar groen een webinar over vergroenen - en zeker ook wat je morgen kan doen. Verder werden er tegels gewipt, schreef het Nederlands Dagblad over 'de straat teruggeven aan het kind' en kon je met dit mooie weer in de eigen straat op pad met de biodiversiteitsbingokaart. Online zagen we nog een wens uit Vlaanderen voor een Belgische week van de rechtvaardige straat.
8 april van grijs naar groen
Start van week in teken van doen: grijs naar groen! Nanda Sluijsmans hield op de dag van grijs naar groen een webinar over vergroenen - en zeker ook wat je morgen kan doen. Verder werden er tegels gewipt, schreef het Nederlands Dagblad over 'de straat teruggeven aan het kind' en kon je met dit mooie weer in de eigen straat op pad met de biodiversiteitsbingokaart. Online zagen we nog een wens uit Vlaanderen voor een Belgische week van de rechtvaardige straat.
Interview NRC (3 april) Van wie is de straat? ‘De auto heeft de samenleving ontwricht’
Links kijken. Rechts kijken. Links kijken. En dan pas oversteken. Zo wordt kinderen sinds jaar en dag aangeleerd te voorkomen dat ze worden aangereden. „Belachelijk natuurlijk”, zegt Maartje van Putten, vooral bekend als voormalig lid van het Europees Parlement (PvdA) en als oud-voorzitter van Stop de Kindermoord, een invloedrijke pressiegroep uit de jaren zeventig, inmiddels ter ziele, die actie voerde om een einde te maken aan dodelijke verkeersongevallen met kinderen. Van Putten maakt zich nog altijd grote zorgen over de almacht van de auto; die heeft enorme sociale effecten en leidt tot wat ze beschouwt als een soort pervers maken van aansprakelijkheid: de zwakkere verkeersdeelnemers worden verantwoordelijk gehouden voor het risico op ongevallen met auto’s.
Interview NRC (3 april) Van wie is de straat? ‘De auto heeft de samenleving ontwricht’
Links kijken. Rechts kijken. Links kijken. En dan pas oversteken. Zo wordt kinderen sinds jaar en dag aangeleerd te voorkomen dat ze worden aangereden. „Belachelijk natuurlijk”, zegt Maartje van Putten, vooral bekend als voormalig lid van het Europees Parlement (PvdA) en als oud-voorzitter van Stop de Kindermoord, een invloedrijke pressiegroep uit de jaren zeventig, inmiddels ter ziele, die actie voerde om een einde te maken aan dodelijke verkeersongevallen met kinderen. Van Putten maakt zich nog altijd grote zorgen over de almacht van de auto; die heeft enorme sociale effecten en leidt tot wat ze beschouwt als een soort pervers maken van aansprakelijkheid: de zwakkere verkeersdeelnemers worden verantwoordelijk gehouden voor het risico op ongevallen met auto’s.
Interview NRC (3 april) Van wie is de straat? ‘De auto heeft de samenleving ontwricht’
Links kijken. Rechts kijken. Links kijken. En dan pas oversteken. Zo wordt kinderen sinds jaar en dag aangeleerd te voorkomen dat ze worden aangereden. „Belachelijk natuurlijk”, zegt Maartje van Putten, vooral bekend als voormalig lid van het Europees Parlement (PvdA) en als oud-voorzitter van Stop de Kindermoord, een invloedrijke pressiegroep uit de jaren zeventig, inmiddels ter ziele, die actie voerde om een einde te maken aan dodelijke verkeersongevallen met kinderen. Van Putten maakt zich nog altijd grote zorgen over de almacht van de auto; die heeft enorme sociale effecten en leidt tot wat ze beschouwt als een soort pervers maken van aansprakelijkheid: de zwakkere verkeersdeelnemers worden verantwoordelijk gehouden voor het risico op ongevallen met auto’s.
Interview NRC (3 april) Van wie is de straat? ‘De auto heeft de samenleving ontwricht’
Links kijken. Rechts kijken. Links kijken. En dan pas oversteken. Zo wordt kinderen sinds jaar en dag aangeleerd te voorkomen dat ze worden aangereden. „Belachelijk natuurlijk”, zegt Maartje van Putten, vooral bekend als voormalig lid van het Europees Parlement (PvdA) en als oud-voorzitter van Stop de Kindermoord, een invloedrijke pressiegroep uit de jaren zeventig, inmiddels ter ziele, die actie voerde om een einde te maken aan dodelijke verkeersongevallen met kinderen. Van Putten maakt zich nog altijd grote zorgen over de almacht van de auto; die heeft enorme sociale effecten en leidt tot wat ze beschouwt als een soort pervers maken van aansprakelijkheid: de zwakkere verkeersdeelnemers worden verantwoordelijk gehouden voor het risico op ongevallen met auto’s.
PUBLIEKSPRIJS VOOR MEEST EN MINST RECHTVAARDIGE STRAAT
In de Week van de Rechtvaardige Straat kiest Nederland haar meest en minst rechtvaardige straat. De 80 organisaties die het manifest steunen riepen op om straten te nomineren voor deze verkiezing. Dat leverde maar liefst 312 kandidaten op! De jury bestaande uit Natuur en Milieu, De Fietsersbond, KinderrechtenNU, the Lab of Thought en BAM Infra heeft daaruit twee shortlists samengesteld. Op 12 april maken zij de jury-winnaars bekend. Naast de juryprijs is er ook een publieksprijs. En die kun jij mede bepalen! Bekijk via de link de twee shortlists en stem op jouw favorieten!
PUBLIEKSPRIJS VOOR MEEST EN MINST RECHTVAARDIGE STRAAT
In de Week van de Rechtvaardige Straat kiest Nederland haar meest en minst rechtvaardige straat. De 80 organisaties die het manifest steunen riepen op om straten te nomineren voor deze verkiezing. Dat leverde maar liefst 312 kandidaten op! De jury bestaande uit Natuur en Milieu, De Fietsersbond, KinderrechtenNU, the Lab of Thought en BAM Infra heeft daaruit twee shortlists samengesteld. Op 12 april maken zij de jury-winnaars bekend. Naast de juryprijs is er ook een publieksprijs. En die kun jij mede bepalen! Bekijk via de link de twee shortlists en stem op jouw favorieten!
PUBLIEKSPRIJS VOOR MEEST EN MINST RECHTVAARDIGE STRAAT
In de Week van de Rechtvaardige Straat kiest Nederland haar meest en minst rechtvaardige straat. De 80 organisaties die het manifest steunen riepen op om straten te nomineren voor deze verkiezing. Dat leverde maar liefst 312 kandidaten op! De jury bestaande uit Natuur en Milieu, De Fietsersbond, KinderrechtenNU, the Lab of Thought en BAM Infra heeft daaruit twee shortlists samengesteld. Op 12 april maken zij de jury-winnaars bekend. Naast de juryprijs is er ook een publieksprijs. En die kun jij mede bepalen! Bekijk via de link de twee shortlists en stem op jouw favorieten!
PUBLIEKSPRIJS VOOR MEEST EN MINST RECHTVAARDIGE STRAAT
In de Week van de Rechtvaardige Straat kiest Nederland haar meest en minst rechtvaardige straat. De 80 organisaties die het manifest steunen riepen op om straten te nomineren voor deze verkiezing. Dat leverde maar liefst 312 kandidaten op! De jury bestaande uit Natuur en Milieu, De Fietsersbond, KinderrechtenNU, the Lab of Thought en BAM Infra heeft daaruit twee shortlists samengesteld. Op 12 april maken zij de jury-winnaars bekend. Naast de juryprijs is er ook een publieksprijs. En die kun jij mede bepalen! Bekijk via de link de twee shortlists en stem op jouw favorieten!
Luister naar Omroep Wetering en De Rechtvaardige Straat
Marco te Brömmelstroet sprak met meerdere radioprogramma's over de Rechtvaardige straat. Zaterdag 23-03 tussen 17.00 en 18.00 uur bij Omroep Hoeksche Waard. A.s. zondag tussen 10.00 en 11.00 uur bij Streekomroep TWEE. Donderdag tussen 15.00 en 16.00 uur zal het interview worden uitgezonden bij Omroep Delft. Op een later moment wordt het interview ook uitgezonden in "De Late Avond" via www.delateavond.nl
Luister naar Omroep Wetering en De Rechtvaardige Straat
Marco te Brömmelstroet sprak met meerdere radioprogramma's over de Rechtvaardige straat. Zaterdag 23-03 tussen 17.00 en 18.00 uur bij Omroep Hoeksche Waard. A.s. zondag tussen 10.00 en 11.00 uur bij Streekomroep TWEE. Donderdag tussen 15.00 en 16.00 uur zal het interview worden uitgezonden bij Omroep Delft. Op een later moment wordt het interview ook uitgezonden in "De Late Avond" via www.delateavond.nl
Luister naar Omroep Wetering en De Rechtvaardige Straat
Marco te Brömmelstroet sprak met meerdere radioprogramma's over de Rechtvaardige straat. Zaterdag 23-03 tussen 17.00 en 18.00 uur bij Omroep Hoeksche Waard. A.s. zondag tussen 10.00 en 11.00 uur bij Streekomroep TWEE. Donderdag tussen 15.00 en 16.00 uur zal het interview worden uitgezonden bij Omroep Delft. Op een later moment wordt het interview ook uitgezonden in "De Late Avond" via www.delateavond.nl
Luister naar Omroep Wetering en De Rechtvaardige Straat
Marco te Brömmelstroet sprak met meerdere radioprogramma's over de Rechtvaardige straat. Zaterdag 23-03 tussen 17.00 en 18.00 uur bij Omroep Hoeksche Waard. A.s. zondag tussen 10.00 en 11.00 uur bij Streekomroep TWEE. Donderdag tussen 15.00 en 16.00 uur zal het interview worden uitgezonden bij Omroep Delft. Op een later moment wordt het interview ook uitgezonden in "De Late Avond" via www.delateavond.nl
Interview in Sprankmagazine over anders kijken.
Anders kijken. Naar het verkeer, naar de openbare ruimte. ‘Niemand vraagt om een auto die je kunt omvormen tot picknicktafel, maar het zou ons denken en doen enorm helpen.’ De ‘fietsprofessor’ wijst op aannames, denkfouten en de parallellen tussen het fileprobleem en de toeslagenaffaire.
Interview in Sprankmagazine over anders kijken.
Anders kijken. Naar het verkeer, naar de openbare ruimte. ‘Niemand vraagt om een auto die je kunt omvormen tot picknicktafel, maar het zou ons denken en doen enorm helpen.’ De ‘fietsprofessor’ wijst op aannames, denkfouten en de parallellen tussen het fileprobleem en de toeslagenaffaire.
Interview in Sprankmagazine over anders kijken.
Anders kijken. Naar het verkeer, naar de openbare ruimte. ‘Niemand vraagt om een auto die je kunt omvormen tot picknicktafel, maar het zou ons denken en doen enorm helpen.’ De ‘fietsprofessor’ wijst op aannames, denkfouten en de parallellen tussen het fileprobleem en de toeslagenaffaire.
Interview in Sprankmagazine over anders kijken.
Anders kijken. Naar het verkeer, naar de openbare ruimte. ‘Niemand vraagt om een auto die je kunt omvormen tot picknicktafel, maar het zou ons denken en doen enorm helpen.’ De ‘fietsprofessor’ wijst op aannames, denkfouten en de parallellen tussen het fileprobleem en de toeslagenaffaire.
Kan jouw straat rechtvaardiger? Nomineer je straat.
Woon jij in een onrechtvaardige straat en vind je het tijd dat er iets aan veranderd? Nomineer je straat dan voor "De onrechtvaardigste straat van 2024" -award en krijg die verandering in beweging.
Kan jouw straat rechtvaardiger? Nomineer je straat.
Woon jij in een onrechtvaardige straat en vind je het tijd dat er iets aan veranderd? Nomineer je straat dan voor "De onrechtvaardigste straat van 2024" -award en krijg die verandering in beweging.
Kan jouw straat rechtvaardiger? Nomineer je straat.
Woon jij in een onrechtvaardige straat en vind je het tijd dat er iets aan veranderd? Nomineer je straat dan voor "De onrechtvaardigste straat van 2024" -award en krijg die verandering in beweging.
Kan jouw straat rechtvaardiger? Nomineer je straat.
Woon jij in een onrechtvaardige straat en vind je het tijd dat er iets aan veranderd? Nomineer je straat dan voor "De onrechtvaardigste straat van 2024" -award en krijg die verandering in beweging.
Spelen de kinderen eens buiten, komen er klachten over lawaai. De harde strijd om een voetbalkooi
Na klachten van omwonenden besloot de gemeente Amsterdam een voetbalkooi te halveren – tot woede van de rest van de buurt. Het staat voor een probleem dat in het hele land speelt. Wie gaan voor: kinderen die willen spelen of bewoners die zich aan het lawaai storen?
Spelen de kinderen eens buiten, komen er klachten over lawaai. De harde strijd om een voetbalkooi
Na klachten van omwonenden besloot de gemeente Amsterdam een voetbalkooi te halveren – tot woede van de rest van de buurt. Het staat voor een probleem dat in het hele land speelt. Wie gaan voor: kinderen die willen spelen of bewoners die zich aan het lawaai storen?
Spelen de kinderen eens buiten, komen er klachten over lawaai. De harde strijd om een voetbalkooi
Na klachten van omwonenden besloot de gemeente Amsterdam een voetbalkooi te halveren – tot woede van de rest van de buurt. Het staat voor een probleem dat in het hele land speelt. Wie gaan voor: kinderen die willen spelen of bewoners die zich aan het lawaai storen?
Spelen de kinderen eens buiten, komen er klachten over lawaai. De harde strijd om een voetbalkooi
Na klachten van omwonenden besloot de gemeente Amsterdam een voetbalkooi te halveren – tot woede van de rest van de buurt. Het staat voor een probleem dat in het hele land speelt. Wie gaan voor: kinderen die willen spelen of bewoners die zich aan het lawaai storen?
Minder ruimte voor auto's in Nederlandse steden: 'De straat heeft meer doelen dan alleen parkeren'
Als je met een zware auto in Parijs wil parkeren, krijg je te maken met fors hogere parkeertarieven. Zo wil de stad 'grote vervuilende auto's' uit de stad weren. In Nederland wordt er heel voorzichtig ook anders gekeken naar de indelingen van de straat. Volgens de gemeente van Parijs zouden de auto's vanwege hun hoge gewicht gevaarlijk zijn voor voetgangers.
Minder ruimte voor auto's in Nederlandse steden: 'De straat heeft meer doelen dan alleen parkeren'
Als je met een zware auto in Parijs wil parkeren, krijg je te maken met fors hogere parkeertarieven. Zo wil de stad 'grote vervuilende auto's' uit de stad weren. In Nederland wordt er heel voorzichtig ook anders gekeken naar de indelingen van de straat. Volgens de gemeente van Parijs zouden de auto's vanwege hun hoge gewicht gevaarlijk zijn voor voetgangers.
Minder ruimte voor auto's in Nederlandse steden: 'De straat heeft meer doelen dan alleen parkeren'
Als je met een zware auto in Parijs wil parkeren, krijg je te maken met fors hogere parkeertarieven. Zo wil de stad 'grote vervuilende auto's' uit de stad weren. In Nederland wordt er heel voorzichtig ook anders gekeken naar de indelingen van de straat. Volgens de gemeente van Parijs zouden de auto's vanwege hun hoge gewicht gevaarlijk zijn voor voetgangers.
Minder ruimte voor auto's in Nederlandse steden: 'De straat heeft meer doelen dan alleen parkeren'
Als je met een zware auto in Parijs wil parkeren, krijg je te maken met fors hogere parkeertarieven. Zo wil de stad 'grote vervuilende auto's' uit de stad weren. In Nederland wordt er heel voorzichtig ook anders gekeken naar de indelingen van de straat. Volgens de gemeente van Parijs zouden de auto's vanwege hun hoge gewicht gevaarlijk zijn voor voetgangers.
What cities gain from fewer cars
How much space will be freed up if there are fewer cars in cities? The taz calculated this for 2030 using Hamburg as an example. The result gives hope.
What cities gain from fewer cars
How much space will be freed up if there are fewer cars in cities? The taz calculated this for 2030 using Hamburg as an example. The result gives hope.
What cities gain from fewer cars
How much space will be freed up if there are fewer cars in cities? The taz calculated this for 2030 using Hamburg as an example. The result gives hope.
What cities gain from fewer cars
How much space will be freed up if there are fewer cars in cities? The taz calculated this for 2030 using Hamburg as an example. The result gives hope.
Groningen Lanceert Innovatieve Mobiliteitsstrategie voor de Toekomst
Groningen Lanceert Innovatieve Mobiliteitsstrategie voor de Toekomst: Groningen heeft een ambitieuze mobiliteitsstrategie gelanceerd, gericht op het verminderen van het gebruik van fossiele brandstoffen en het bevorderen van openbaar vervoer en fietsgebruik. Dit initiatief is bedoeld om de stad duurzamer en leefbaarder te maken.
Groningen Lanceert Innovatieve Mobiliteitsstrategie voor de Toekomst
Groningen Lanceert Innovatieve Mobiliteitsstrategie voor de Toekomst: Groningen heeft een ambitieuze mobiliteitsstrategie gelanceerd, gericht op het verminderen van het gebruik van fossiele brandstoffen en het bevorderen van openbaar vervoer en fietsgebruik. Dit initiatief is bedoeld om de stad duurzamer en leefbaarder te maken.
Groningen Lanceert Innovatieve Mobiliteitsstrategie voor de Toekomst
Groningen Lanceert Innovatieve Mobiliteitsstrategie voor de Toekomst: Groningen heeft een ambitieuze mobiliteitsstrategie gelanceerd, gericht op het verminderen van het gebruik van fossiele brandstoffen en het bevorderen van openbaar vervoer en fietsgebruik. Dit initiatief is bedoeld om de stad duurzamer en leefbaarder te maken.
Groningen Lanceert Innovatieve Mobiliteitsstrategie voor de Toekomst
Groningen Lanceert Innovatieve Mobiliteitsstrategie voor de Toekomst: Groningen heeft een ambitieuze mobiliteitsstrategie gelanceerd, gericht op het verminderen van het gebruik van fossiele brandstoffen en het bevorderen van openbaar vervoer en fietsgebruik. Dit initiatief is bedoeld om de stad duurzamer en leefbaarder te maken.
Kwart georganiseerde speeltuinen in Nederland dreigt te verdwijnen
Ruim een kwart van de georganiseerde speeltuinen komt de komende jaren ernstig in de problemen, zo constateert BMC in een onderzoek in opdracht van Jantje Beton. Mogelijke sluiting dreigt, waarschuwt het jeugdfonds.
Kwart georganiseerde speeltuinen in Nederland dreigt te verdwijnen
Ruim een kwart van de georganiseerde speeltuinen komt de komende jaren ernstig in de problemen, zo constateert BMC in een onderzoek in opdracht van Jantje Beton. Mogelijke sluiting dreigt, waarschuwt het jeugdfonds.
Kwart georganiseerde speeltuinen in Nederland dreigt te verdwijnen
Ruim een kwart van de georganiseerde speeltuinen komt de komende jaren ernstig in de problemen, zo constateert BMC in een onderzoek in opdracht van Jantje Beton. Mogelijke sluiting dreigt, waarschuwt het jeugdfonds.
Kwart georganiseerde speeltuinen in Nederland dreigt te verdwijnen
Ruim een kwart van de georganiseerde speeltuinen komt de komende jaren ernstig in de problemen, zo constateert BMC in een onderzoek in opdracht van Jantje Beton. Mogelijke sluiting dreigt, waarschuwt het jeugdfonds.
Nieuwe Toertje App Revolutioneert Reizen in Nederlandse Steden
Nieuwe Toertje App Revolutioneert Reizen in Nederlandse Steden: De recent geïntroduceerde Toertje App heeft snel aan populariteit gewonnen, omdat deze gebruikers helpt bij het plannen van hun reizen in Nederlandse steden. Met real-time informatie over openbaar vervoer, fietspaden en parkeermogelijkheden, maakt deze app mobiliteit efficiënter en gemakkelijker.
Nieuwe Toertje App Revolutioneert Reizen in Nederlandse Steden
Nieuwe Toertje App Revolutioneert Reizen in Nederlandse Steden: De recent geïntroduceerde Toertje App heeft snel aan populariteit gewonnen, omdat deze gebruikers helpt bij het plannen van hun reizen in Nederlandse steden. Met real-time informatie over openbaar vervoer, fietspaden en parkeermogelijkheden, maakt deze app mobiliteit efficiënter en gemakkelijker.
Nieuwe Toertje App Revolutioneert Reizen in Nederlandse Steden
Nieuwe Toertje App Revolutioneert Reizen in Nederlandse Steden: De recent geïntroduceerde Toertje App heeft snel aan populariteit gewonnen, omdat deze gebruikers helpt bij het plannen van hun reizen in Nederlandse steden. Met real-time informatie over openbaar vervoer, fietspaden en parkeermogelijkheden, maakt deze app mobiliteit efficiënter en gemakkelijker.
Nieuwe Toertje App Revolutioneert Reizen in Nederlandse Steden
Nieuwe Toertje App Revolutioneert Reizen in Nederlandse Steden: De recent geïntroduceerde Toertje App heeft snel aan populariteit gewonnen, omdat deze gebruikers helpt bij het plannen van hun reizen in Nederlandse steden. Met real-time informatie over openbaar vervoer, fietspaden en parkeermogelijkheden, maakt deze app mobiliteit efficiënter en gemakkelijker.